A víz gyógyító, kedélyjavító erejét mindnyájan ismerjük. Már az ókorban is szívesebben alkalmazták a vízes ledörzsöléseket és borogatásokat, a növényi kúráknál.

A ősi bölcsességet tovább fejlesztve alakult ki a huszadik század második felében az aquafitness. Úttörője Glenn Waters, a vietnámi háborúban súlyos lábsérülést elszenvedő katona volt, aki miután orvosai már lemondtak gyógyulásáról a vízben kezdett futóedzéseket tartani. ez azért volt jó, mert így izületeit sem terhelte túl nagy mértékben. Felépülése láttán orvosai is meglepődtek, és a sikeren felbuzdulva létrejött az új sport. az aquafittness.

Hogy miért jó az aquafitness? Pozitív hatásai közé tartozik: stresszoldás, regenerálás, nagyobb hatékonyság a "száraz" edzéshez képest, hiszen a víz mintegy 800-szor sűrűbb a levegőnél, ugyanakkor kevésbé megterhelő, így korra és nemre való tekintet nélkül bárki űzheti ezt a kímélő, ugyanakkor hatékony sportot.

A bejegyzés trackback címe:

https://jonekem.blog.hu/api/trackback/id/tr882017863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.