A nátha ellen nem lehet tablettát bevenni, azért vannak olyan szerek, amelyek segítenek a fertőzés minél hamarabbi és komplikációmentesebb lefolyásában.

  • Igyon sokat! A szervezet folyadéktartalékai megcsappannak nátha idején. Ahhoz, hogy az orrnyálkahártya megfelelő mennyiségű váladékot termeljen, szükség van a folyadékra.
  • Lehetőleg huzamosabb ideig megfelelően párás levegőjű helyiségben tartózkodjék. A száraz nyálkahártya sérülékenyebb.
  • Remélhetőleg már mondani sem kell, hogy a helyes orrfújási technika is elengedhetetlen; mindig csak az egyik orrlyukat fújjuk. A gyerekeket minél hamarabb érdemes megtanítani és bizony sokszor rászorítani a helyes orrfújásra. Amíg még nem megy, a különböző orrszívók is bátran használhatók, beleértve a nagyanyák első megrökönyödését méltán kiváltó porszívós módszert is. E vívmány mellett viszont ne sikkadjon el a helyes technika elsajátíttatása.
  • A kis csecsemőknél a ruhácskájukra ágyneműre cseppentett illóolajok könnyíthetik a légzést. Kerüljük viszont a mentoltartalmú illóolajokat, ez csak felnőttebbeknek való!
  • Az erősen eldugult orrjáratú kisbabáknak már szüksége van a nekik készített orrcseppekre, mert ha nem kapnak rendesen levegőt, inni, szopni sem tudnak rendesen. Az étvágytalan gyermek immunrendszer nem tud olyan hatékonyan működni, ha nélkülöznie kell az anyatejet.
  • Az alapos orrtisztításnak és a tiszta orrjáratoknak különösen elalvás előtt szenteljünk figyelmet. Ha napközben - a hozzászokás miatt - kerüljük is az orrcseppet, éjszakára mindenképpen használjunk. Ha sikerül elaludni, a nyugodt álom a túladagolás legjobb ellenszere!
  • Az orr alatti rész kenegetését zsíros, hidratáló krémmel ne csak akkor kezdjük, amikor az már kivörösödött és kiszáradt. Előzzük meg a náthás piros orrot!
  • Az infralámpás kezelés is csökkenti a nyálkahártya-duzzanatot, segít kitisztítani az orrmelléküregeket, és ezáltal megelőzni gyulladásukat.
  • Az orrváladék besűrűsödése ellen hatnak a köptető, nyákoldó hatású növényi illóolajok belélegzésének is. (Nem természetes gyógymódok ugyan, de az allergiás náthánál a kromoglicin-savas orrcseppek hozhatnak enyhülést, nem allergiás náthánál pedig az  acetil- cisztein és ambroxol tartalmú készítmények "hígítják", "oldják" a termelődő sűrű váladékot.)
  • Inhaláljon forró kamillateával. Nemcsak az orrnyálkahártyát nedvesíti, gyulladásgátló hatását is ki tudja fejteni.



Címkék: csecsemő nátha természetes ellen gyógymódok orrcsepp kamillatea pirosodás

Lelki egészség

 2010.09.06. 18:34

A serdülőkorban jelentkező pszichés zavarok egyik csoportját szorongások, fokozott befelé fordulás, depresszió, öngyilkossági gondolatok és kísérletek jellemzik. Ezeket a tüneteket elsősorban az érzelmi zavarok okozzák. A pszichés zavarok legjellemzőbb tünetei, hogy a szorongás aktiválja a vegetatív idegrendszert: a szívritmus és a légzés szaporábbá válik, a vérnyomás megváltozik, a bőr kipirul, szájszárazság és izzadás lép fel. E tünetek enyhítése, gyógyítása sokszor csak intenzív egyéni vagy családterápiával lehetséges. A depresszió klinikai jelei ( letargia, érdeklődés elvesztése, alvás- és étkezési zavar, teljesítményromlás, koncentrációs nehézségek, értéktelenség érzése) gyakran egybeesnek a normál serdülést kísérő hangulati zavarokkal és csak hosszabb idejük és nagyobb intenzításuk jelzi a betegséget. A depresszió kezelése mindenképpen szakember segítségét igényeli- különös tekintettel az ebben a korban magas öngyilkossági rizikóra.

Címkék: depresszió egészség lelki jónekem egészségtár

A visszautasítás betege?

 2010.08.05. 12:22

A visszautasítás gyakori érzése olyan tartós gyulladásos választ vált ki a testben, amely növelheti az egyének kockázatát olyan betegségekre, mint az asztma, a szív- és érrendszeri megbetegedések vagy a depresszió - állapították meg amerikai kutatók.

A Kaliforniai Egyetem (UCLA) munkatársai egészséges fiatal felnőtteket toboroztak vizsgálatukhoz, melyben azt modellezték, miként hat a közösségi helyzetben átélt stressz és az elutasítás a fizikai egészségre. Az amerikai tudományos akadémia publikációi szerint, valamint  a PNAS-ben közzétett tanulmány szerint a visszautasítás gyulladást vált ki, amely tartósan fennmaradva károsan befolyásolja a lelki és a testi egészséget egyaránt.

Napjainkban sajnos egyre nagyobb probléma az elhízás. Akik már fogyókúráztak, általában egyetértenek abban, hogy a legtöbbször keservesen meg kell küzdeni minden egyes kilónyi túlsúly leadásáért. Most pár hasznos tanáccsal szeretnénk bemutatni, hogyan lehet megelőzni az elhízást.

Táplálkozzunk többször keveset. Felejtsük el a napi egyszeri étkezést, inkább 5-6 alkalommal táplálkozzunk keveset. Együnk bőségesen reggelit. Néhány frissebb kutatás szerint ugyanis azok, akik kihagyják a reggeli étkezést, később a nap folyamán kimutathatóan több kalóriát vesznek magukhoz, mint azok, akik bőséges reggelivel indították napjukat.

Használjuk a modern technika vívmányait, melyekkel rengeteg zsírt spórolhatunk ki az elfogyasztott ételeinkből. A grill- és a mikrosütő, a turmix, a botmixer, a sütőzacskó és a teflonserpenyő  segítségével nagyon sok felesleges zsírt lehet megspórolni, amivel heti szinten több száz kalória kerül ki az étrendjéből.

Ne csak otthonában figyeljen arra, hogy mit eszik. Étteremben is kérhet friss zöldsalátát köretnek a bő zsírban sült szalmakrumpli helyett, de házibuliban is választhatja a tojássalátás miniszendvicset a szalámis helyett, némi ásványvízzel.

És a legfontosabb természetesen a mozgás. Hetente legalább háromszor végezzen fél órás nem megerőltető mozgást. Persze amennyiben azt szeretné, hogy a mozgásnak látszata is legyen növelje az időtartamot és a mozgás intenzitását.

Címkék: diéta ásványvíz mozgás jónekem egészségtár

Fogaink védelme

 2010.06.30. 13:32

Mindenki számára fontos fogai egészségének védelme, íme pár jó tanács, mely ételeket kerüljük fogzománcunk egészségének megőrzése érdekében.

Ne igyunk cukros, szénsavas üdítőitalokatA szénsavas üdítőitalok  foszforsavat tartalmaznak, amivel az italok savanyúságát szabályozzák. Ez megköti a kalciumot,  így gátolja annak  felszívódását és beépülését a  csontokba és a fogakba.Ezen kívül egyáltalán nem jó szomjoltók.

Nem gondolnánk, de az alkohol a fogzománcra is rossz hatással van. A zománcréteg törékennyé válik és emiatt a fog sokkal törékenyebbé válik. Persze napi 1-2 pohár minőségi vörösbor nem árt!

Chips és popcorn. A szájban lévő baktériumok ezekkel az élelmiszerekkel érintkezve olyan savakat termelnek, amelyek roncsolják a fogzománcot. A három élelmiszer közül a popcorn az egyik legveszélyesebb: már 7 percen belül kifejti káros hatását.

 

Címkék: alkohol fog üdítő szénsavas popcorn védelme fogzománc jónekem egészségtár fogvédelem

Életmentő folyékony oxigén

 2010.06.23. 17:54

Negyven felett sajnos esélyes, hogy magas vérnyomással élünk mozgásszegény életet. Ha ez igaz ránk, akkor nem hiányozhat alapvető felszerelésünkből a folyékony oxigén!

Szervezetünk főrészt oxigénből áll, tehát nem meglepő, ha minimális oxigénszint hiány is rosszullétet, a szervezet működésének felborulását okozza. Ha tartunk magunknál folyékony oxigént, és ilyen estekben használjuk, hatása azonnal érezhető, gyorsan javul tőle közérzetünk.

Egyre több kutató állítja, hogy egészségünk javításáért a legjobb módszer lehet a sejtek optimimális mértékű oxigenizációja. Javítja az állóképességet, teljesítőképességet, javítja a kondíciót.

Címkék: folyékony oxigén jónekem egészségtár

Antibiotikumok

 2010.06.23. 13:19

Ha betegek vagyunk, és antibiotikumokat kell magunkhoz vennünk, az sajnos gyógyító hatása mellett károkat okoz bélflóránk egészségében. Ezért csak indokolt esetben essünk át rajta, és utána figyeljünk oda a bélflóra helyreállítására.

Nem is gondolnánk, de mindennapjaink során is kerülhetnek antibiotikumok szervezetünk, hiszen a nagyüzemi állattartás számára elengedhetetlen az állatok antibiotikumozása, melyeket nem csupán testsúlygyarapodás céljából, hanem egészségmegőrzési, fertőzésmegelőzési okokból adnak az állatoknak. Ezen kívül a vízzel a nem bio zöldségekkel is előfordulhat ugyanez.

Ha mindenképpen szükséges antibiotikummal kell kapcsolatba kerülnünk az egyetlen, amit tehetünk, hogy az egyensúly visszaállítására alkalmas probiotikumot már a kezelés során szedjük, így felgyorsítva a regenerálódás folyamatát.

Címkék: antibiotikum helyreállítás bélflóra egészségtár

A lúgos vízről (savasodás)

 2010.06.17. 22:35

Itt a nyár, már cikkeztünk a kávéról, most ismerjük meg a lúgos vizet, mint szomjoltót a hőségben.

Szervezetünk enyhén lúgos pH tartományban működik megfelelően. Elfogyasztott táplálékaink savas pH étékű anyagokra bomlanak le, kivételt képeznek ez alól a zöldségek. Viszont anyagcsere folyamatok során is savas anyagok képződnek, mint a szénsav, ecetsav, húgysav, citromsav. Amikor savszintünk túlságosan magas mértékű, akkor a szervezet nem tudja kiválasztani a savakat és elraktározza őket a szövetekben, ami elhízáshoz, különböző betegségekhez vezet. Ezek lehetnek allergia, szájfekély, narancsbőr, ekcéma, fáradtság, gyomorégés, erős testszag, vérnyomás problémái. Sajnos minden bizonnyal ennél több betegség van összefüggésben az elsavasodással.

Ha azonban többszöres szűrt, lúgos vizet iszunk az támogatja testünk elsavasodásának meggátlását.

 

 

Címkék: víz savasodás lúgos egészségtár

Az U-vitamin

 2010.06.09. 12:08

Bizonyára vannak akik még nem hallottak e vitaminról, így most ennek bemutatására is sor kerül.

Aki U-vitamint fogyaszt az megelőzheti a bélrendszerének gyulladásait, fekélyek kialakulását, így hozzájárulva az immunrendszer megfelelő működéséhez. A máj méregtelenítésében is nagy szerepet játszik, valamint megelőzhető vele a belső szervek gyulladása is, és fenntartható a sejtek gyors regenerációs képessége. Javasolt fogyasztani műtétek előtt, után. Hiányában gyulladások léphetnek fel a szervezetben, gyengülnek a sejtek anyagcsere folyamatai, könnyebben halmozódnak fel a méreganyagok.

Kúraszerű fogyasztásával, mely évente 3-4-szer egy hónapnyi fogyasztás javasolt, többek között az alábbi hatásai vannak: kondícionálja a szervezetet, segít hegmentesen begyógyulni külső és belső fekélyeket, kedvezően hat a cukorbetegségre és hasnyálmirigy problémákra, gyengíti az alkohol és kábítószer függőséget, segít az aranyeres panoszokon valamint segít az immunrendszer elégtelenségainek leküzdésében. A fejes és a savanyú káposztában található. Valamint gyógyszertárakban, gyógynövény patikákban beszerezhető.

 



Címkék: u vitamin jónekem egészségtár

A rendszeres kávéfogyasztóknak koffeinre van szükségük ahhoz, hogy éberségük visszatérjen a normál állapotra és hogy ne jelentkezzenek a koffeinmegvonás jellegzetes tünetei, például a fejfájás. Eszerint a kávé igazából nem élénkít, csak segíti a normális anyagcsere folyamatokat?

A szomorú igazság az, hogy a kávéfogyasztók nem lesznek élénkebbek, mint a koffeint nem fogyasztó személyek. valójában arról van szó, hogy a koffeinfüggők a normálisnál alacsonyabb szintű ébersége a koffein bevitelekor a normális szintre áll vissza, ezért érzik magukat élénkebbnek. A kávé igazából a világ legnépszerűbb legális drogja, hiszen a központi idegrendszerre hat, ezen belül is a vérnyomás, alvás-ébrenlét szabályozására.

A Bristol University által elvégzett kísérlet eredménye szerint a napi egy csésze kávét fogyasztók (kb. 40 mg koffein) nem tudnak különbséget tenni a kávé és placebo által kiváltott éberség között, a nagyobb mennyiséget fogyasztók közül pedig többen fejfájásra panaszkodtak, akik a placeboból kaptak. Azonban le kell szögeznünk, hogy nem minden koffeinfogyasztó produkálta az elvonási tüneteket, illetve, hogy a tea és a kávé jótékony hatással is van szervezetünkre.

Címkék: kávé tévhit jónekem egészségtár élénkít

Depresszióról általában

 2010.06.04. 21:52

Mindenki életében előfordul, hogy szomorúbb időszakokat él meg és emiatt rosszabb kedvű, mint általában azonban, ám amint a negatív hatások elmúlnak a rosszkedv is elmúlik.

A depresszió azonban nem. Ez egy betegség melynek nem csak a rosszkedvűség a tünete, és évekig is tarthat. Sok esemény együttese, vagy akár külön-külön is előidézheti a depressziót, azonbat biztos előidézőt nem nem ismerünk. Lehetnek egyaránt genetikailag örökölt gének illetve környezeti hatások, kudarcokkal teli időszak, betegségek. De előfordul az is, hogy látszólag semmi sem indokolja a depresszió kialakulását.

Kezelése antidepresszánsokkal történik, melyek a központi idegrendszerre hatnak. Az antidepresszánsok sajnos mindenkire másképpen hatnak, így gyakran több gyógyszert is ki kell próbálnia az orvosnak a betegen, mire megtalálja azt, amelyik tényleg segít. A gond ezzel csak az, hogy a pozítív hatások csak pár hét elteltével, míg a negatíval szinte rögtön jelentkeznek.

A visszérbetegség megelőzése

 2010.05.25. 15:36

Mit tehetünk vénáink megóvása érdekében? Tartsuk be a következő instrukciókat:

Tornáztassuk lábainkat például sétával, biciklizéssel, úszással, végezzünk értorna gyakorlatokat. Fekvéskor polcoljuk fel lábainkat, zuhanyozzunk váltott hideg-meleg vízzel, a fürdést a lábak hideg vizes zuhonyozásával fejezzük be. Kerüljük a forró fürdőt, szaunát, hosszzantatró napozást. Ne szorítsd el vénás vérkeringésed szűk ruházattal, övvel, ne hord túl magas sarkú cipőt. Kerüljük a hosszas ülést, állást. He ez nem lehetséges használj kompressziós harisnyát.

Az egészségtelen életvitel, a harmónia megbomlása, a sok stressz, a reggeli étkezés elmúlasztása, helyettesítése egy bögre kávéval mind elősegítik a gyomorsav túlzott termelődését. Szerencsére van megoldás a problémára, így nem kell szenvedned a kellemetlen érzéstől.

A többletsúly sajnos kiválthatja a problémát, ezért egy fogyókúra elősegítheti a panasz enyhülését, a túl szűk ruházat sem tesz jót mivel megnő miatta a gyomorban a nyomás. Alvás előtti 2 órában ne egyél, vacsorára kerüld a zsíros falatokat! A  zöldségek, gyümölcsök most is segítenek, fogyassz minél többet, főleg uzsonnára. Polcold alá fejed magasabb párnával alváskor (kb. 10 cm-rel legyen feljebb).

Diéta: hatékonyabb citrusokkal!

 2010.05.22. 20:53

Diétázol, esetleg elkezdését fontolgatod? Fogadd meg jótanácsunkat, tedd hatékonyabbá a citrusdiétával!

A citrusok nem csak a mediterrán vidékeket, tengert idézik fel bennünk, hanem köztudott zsíregétő és immunerősítő hatásuk is. A citrom a legalapvetőbb citrusféle. Rendkívül magas a C-vitamin tartalma, melyet jogosan nevezhetünk szervezünk rendőrének. Ez az anyag meggyorsítja a pajzsmirigy tyroxin termelésének folyamatát, melynek köszönhetően gyorsabb lesz anyagcseréd. További jó hír, hogy a C-vitamin és fehérje együttesen olyan hormonok termelését könnyítí meg szervezeted számára, melyeknek a hastájékról, illetve a fenékről zsíreltávolító hatása van.   Emellett sok ásványi anyag is megtalálható benne, melyek jótékonyságáról mindnyájan hallottunk már. Ajánljuk salátatöntetek készítéséhez: 2 evőkanál citromlé valamint egy fél evőkanál olaj kombinációjaként. Emellett könnyű nyári tonhalsalátához, illetve más halakhoz is kiváló pár csepp frissen facsart citromlé. 

A narancs és mandarin jótékony hatásai szinte megegyeznek a citroméval. Antioxidánsokat tartalmaznak, melyek nagy szerepet játszanak a rákos megbetegedések megelőzésében. A narancs savképző hatású, ezért jó zsírégető.

A grapefruitot sokan nem kedvelik keserű íze miatt, azonban érdemes fogyasztani, hiszen hasonló jó tulajdonságokkal rendelkezik, mint az előbbiekben leírtak. A magjából készült kivonat antibiotikus anyagok tárháza.

Fogyaszd három napon keresztül reggelre a következők valamelyikét: 2-4 dl grapefruitlé; 1 pohár limonádé, természetesen cukor nélkül (ha nagyon nem ízlik, édesítd mézzel) vagy narancslé, két narancsból facsarva. Ezekhez egyél 2db korpás puffancsot vagy rozskenyeret.

Tízóraira és uzsonnára egyél joghurtot; két kivit, vagy egy narancsot.

Ebédre egyél barna rizst párolt zöldséggel; tonhalsalátát vagy natúr csirkemellfilét párolt répával. Mindegyik mellé ehetsz gyümölcssalátát desszertképpen.

Lehetőleg ne vacsorázz hat óra után. Ekkor fogyassz egy szelet rozskenyeret margarinnal, hozzá 2-3 szelet baromfisonkát és egy narancsot.

A diéta betartásával három nap alatt két kilógrammal lehetsz könnyebb! Érdemes kipróbálni, hiszen nem csak fogyhatsz vele, hanem immunrendszered is megerősíted.

 

 

Címkék: jónekem egészségtár citrusdiéta

Óvatosan a napozással!

 2010.05.21. 13:05

Jön a nyár, az emberek strandra járnak, napoznak a vízparton. Ám ne felejtsük el, hogy bőrünket nem csak ilyenkor kell megvédenünk a káros UV sugaraktól.

A Nap sugarai elngedhetetlenek az élethez, hiszen nem csak fényt, hanem hőt, és még számos szemmel láthatatlan sugárzást bocsát ki magából a benne lezajló folyamatok eredményeképp. Ha kevés érkezik hozzánk az hosszú távon betegségeket (angol-kór, depresszió) válthat ki, viszont ha túl sok, az a leégésen, napszúráson túl rosszindulatú daganatok kialakulásához is vezethet. A veszélyt a magas frekvenciájú ibolyántúli sugárzás (UV- ultraviola sugárzás, az ennél magasabb frekvenciújú sugárzás a röntgensugárzás) okozza elsősorban. Ennek kiszűrésére hivatott az ózonréteg, de ez sajnos nem képes 100%-ban kiszűrni a roncsoló sugárzásokat, így védenünk kell bőrünket. A sugarak felhős időben is eljutnak a földfelszínre, illetve a vízbe is képesek mintegy egy-másfél méter mélyre behatolni, így ne felejtsünk el fürdőzés előtt sem bekenni magunkat vízálló naptejjel.

A naptejen kívül azonban egyéb módokon is megelőzhetjük a kellemetlen tünetek (fejfájás, napszúrás, hőguta, fototoxikus reakció), használjunk nyugodtan fejkendőt, vagy hordjunk stílusos szalmakalapot! Ezenkívül szoktassuk magunkat a naphoz, azaz ne maradjunk órákat a sugárzásban már rögtön az első alkalommal. Kezdetnek maximum fél óra napozás után húzódjunk árnyékba (bőrtípustól függően).

Ha mégis leégnénk, napszúrást kapnánk: húzódjunk árnyékba, feküdjünk le úgy, hogy a fej meg legyen emelve és tegyünk rá vizes borogatást. igyunk sok folyadékot, lehetőleg ásványvizet, vagy gyümölcslevet. A leégett bőrt hűteni kell, használjunk kamillateás borogatást, esetleg joghurtot, tejfölt.

 

A víz gyógyító, kedélyjavító erejét mindnyájan ismerjük. Már az ókorban is szívesebben alkalmazták a vízes ledörzsöléseket és borogatásokat, a növényi kúráknál.

A ősi bölcsességet tovább fejlesztve alakult ki a huszadik század második felében az aquafitness. Úttörője Glenn Waters, a vietnámi háborúban súlyos lábsérülést elszenvedő katona volt, aki miután orvosai már lemondtak gyógyulásáról a vízben kezdett futóedzéseket tartani. ez azért volt jó, mert így izületeit sem terhelte túl nagy mértékben. Felépülése láttán orvosai is meglepődtek, és a sikeren felbuzdulva létrejött az új sport. az aquafittness.

Hogy miért jó az aquafitness? Pozitív hatásai közé tartozik: stresszoldás, regenerálás, nagyobb hatékonyság a "száraz" edzéshez képest, hiszen a víz mintegy 800-szor sűrűbb a levegőnél, ugyanakkor kevésbé megterhelő, így korra és nemre való tekintet nélkül bárki űzheti ezt a kímélő, ugyanakkor hatékony sportot.

Újdonságok az olajos magokról

 2010.05.19. 16:26

Hogy miért érdemes olajos magokat fogyasztanunk? Az olajos magvak jót tesznek az egészségnek, serkenthetik vérkeringésünket, sőt amerikai kutatók szerint csökkenthetik a vér koleszterint szintjét is.

A kutatás megállapította, hogy a naponta rendszeresen olajos magvakat fogyasztóknak mintegy 5%-kal alacsonyabb a teljes koleszterinszintje, ezen belül 8%-kal az LDL azaz ártó koleszterin szinje azokhoz képest, akik nem ettek olajos magvakat.

A kísérletet a kaliforniai Loma Linda Egyetem munkatársa végezte 7 országban, többtucat korábbi tanulmány adatait is számításba véve, több mint félezer nő illetve férfi bevonásával.

Az, hogy milyen olajos magvat eszünk az eredmények szerint mindegy, lehet az dió, mogyoró, mandula stb. sőt a kísérlet alanyai nem szedtek fel plusz kilókat a magokat étrendjükből nélkülöző kontrollcsoporthoz képest.

Az oldalról

 2010.02.20. 13:47

Az oldal célja az egészségmegőrzéssel kapcsolatos, hasznos információk nyújtása az érdeklődőknek. Jelenleg szerkesztés alatt áll, kérlek látogass vissza később.